Táto webová stránka používa cookies

Spoločnosť Strešné nosiče BöHM s.r.o. Vás informuje, že tieto stránky využívajú cookies. Podrobnejšie informácie o cookies a spracovaní osobných údajov nájdete v Prehlásenie o ochrane súkromia a používaní tzv. cookies. Žiadame Vás týmto o súhlas s používaním týchto cookies.

Funkčné cookies Tieto cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky a preto ich nie je možné vypnúť.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú sledovať a analyzovať spôsob v systéme Google Analytics 4, akým návštevníci interagujú s našou stránkou. Tieto informácie nám umožňujú vylepšovať obsah a poskytovať lepší užívateľský zážitok.
Marketingové cookies Čítanie a zapisovanie cookies na marketingové účely pre reklamné systémy ako je napr. Google Ads či Sklik. Tieto cookies nám umožňujú sledovať správanie používateľov a merať výkon webu a efektivitu našich reklamných kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňujú prezentovať vám personalizovanú reklamu na základe vašich predchádzajúcich interakcií s našou stránkou v systémoch ako je Google Ads, Sklik.
Využitie osobných dát Touto voľbou nastavíte súhlas s odosielaním a spracovaním vašich osobných údajov spoločnosti Google na účely zacielenia a vyhodnocovania online reklamy a cieleného marketingu.
Infolinka +420 602 692 282
Mobilní vyhledávání
Mobilní košík

Časté otázky a odpovede

Akú má nosič nosnosť?

Nosnosť nosiča je individuálna. Odvíja sa od konkrétneho výrobcu a typu nosiča. Väčšinou sa nosnosť pohybuje v rozmedzí 50 – 100 kg, nie je to ale pravidlo. Všetky nosiče sú pred vstupom do predaja riadne testované a musia splniť určité normy. Hodnoty nosnosti sú zámerne podhodnotené vzhľadom na to, že mnoho zákazníkov nakladá na nosič vyššiu hmotnosť ako je uvedená. Týmto spôsobom medzi uvedenou a skutočnou nosnosťou vzniká určitá rezerva.

Strešný nosič bez nákladu hučí. Máme ho reklamovať?

Všeobecne platí pravidlo, že sa strešný nosič montuje len na prepravu batožiny a potom sa má zo strechy vozidla zložiť. Hučanie sa tiež odvíja od aerodynamiky karosérie - čím je dokonalejší, tým viac nosič na streche vozidla hučí.

Samotný hluk je možné znížiť už pri výrobe. Týmto pravidlom sa riadi aj výrobca Thule a svoje produkty detailne prepracováva už niekoľko rokov. Aj napriek profesionálnej výrobe sa ale odporúča nosič čas od času demontovať. Hluk, ktorý ako posádka vozidla počujete, je iba prejavom zvýšeného odporu vzduchu, ktorý sa tiež premietne do Vašej spotreby pohonných hmôt. Súčasne je tiež možné zaznamenať ďalšie problémy, ktoré sú s používaním nosiča viazané. Jedna sa o:

Aký nosič kolies vybrať?

Pri výbere akéhokoľvek nosiča sa všeobecne oplatí nešetriť. Predpokladá sa, že kupujete výrobok na niekoľko rokov, nie na jednu sezónu.

Konkrétny nosič bicyklov je nutné vyberať nielen podľa hmotnosti kolies, ktoré na nosiči plánujete prevážať, ale aj od počtu kolies či od typu Vášho vozidla. Bicykel pôsobí na nosič ako princíp páky vo fyzikálnych zákonoch, preto musí byť nosič dostatočne pevný a úchyt na nosiči musí skvele pasovať na rám prepravovaného bicykla. V týchto miestach bývajú najväčšie problémy s uchytením kolies na nosič, preto je dobré sa na túto časť zamerať hneď pri výbere. Rámy kolies majú veľmi často odlišné tvary – okrúhle profily, oválne až lichobežné. Pre bezpečné uchytenie kolesa k nosiču sa odporúča používanie remienkov, ktoré držia predné a zadné pneumatiky v lyžine nosiča.

Aký nosič je lepší, za auto alebo na strechu?

Aj tu hrá veľkú rolu typ vozidla. Pri väčších vozidlách typu off-road sa odporúčajú nosiče za auto. Zákazníkovi ponúka jednoduchší prístup k nosiču - ľahké nakladanie aj vyloženie kolies. Nosič sa odporúča aj pre ostatné menšie vozidlá, kde chce mať majiteľ bezstarostný prístup k nosiču. Problémy však nastávajú s prekrytím spz - majiteľ vozidla musí zaistiť druhú ssp, ktorú pripevní na nosič. Dôležité je tiež, aby bicykle nepresahovali šírku vozidla. V prípade zranenia osôb či poškodenia iného majetku, z tohto dôvodu, nemusí škodu hradiť poisťovňa.

Ako prepravovať lyže?

Pri preprave lyží platí jedno dôležité pravidlo: prepravovať lyže vždy špičkami dozadu, a pokiaľ je to možné, zviazať ich sklznicami k sebe. Pokiaľ budete lyže prepravovať špičkami dopredu, budú Vám ľahko naberať vzduch a bude tu hroziť vysoké zaťaženie, ktoré môže skončiť stratou lyží z nosiča. Následky tohto počínania nemusia byť vždy príjemné.

Pri preprave sú lyže a snowboardy vystavené nepriaznivým vplyvom - soľ, prach, hmyz a ostatné nečistoty, ktoré poškodzujú nielen sklznice lyží, ale aj samotný povrch snowboardu. Tomuto problému predídete, pokiaľ budete lyže voziť v špeciálnom strešnom boxe. V boxe je možné uskladniť nielen lyže, ale aj paličky, topánky a ďalšiu batožinu.

Lyže je možné prepravovať na streche vozidla nasledujúcimi spôsobmi:

1) V magnetických nosičoch lyží, ktoré bývajú spravidla len na dva páry, ale existujú aj na 6 párov lyží. Tieto nosiče nepredstavujú dlhodobé riešenie.

2) Lyže sa jednoducho naviažu upínacími popruhmi k tyčiam strešného nosiča, ale tu bude pravdepodobne problém s viazaním ktorej sa bude dotýkať strechy a tak nezostane nič iné ako lyže vyrovnať vedľa seba, čo bude problematickejšie a bude treba viac upínacích prvkov.

3) Nosiče lyží upevnené k strešnému nosiču sú takmer najlepším spôsobom prepravy lyží (ak pominieme strešný box)

Je možné kúpiť rôzne typy a veľkosti, ale maximálne na 6 párov lyží, avšak treba brať ohľad na výšku viazania predovšetkým u Freestylových lyží.

Lyže sa pri preprave zopnú sklznicami k sebe a pokiaľ je nízky strešný nosič a tiež nižší nosič lyží môže sa stať že viazanie lyží sa bude dotýkať strechy.

Niektorí výrobcovia ponúkajú zvyšovacie podložky, ktoré sa montujú medzi tyče strešného nosiča a nosič lyží, tým vznikne väčší priestor medzi strechou a nehrozí poškodenie plechu strechy.

4) Preprava lyží a ďalšieho vybavenia v strešnom boxe je najvhodnejším riešením. Lyže sú čisté, ochránené pred vplyvmi, ktoré na ne pôsobia, a sú uzamknuté v tejto prepravnej schránke. Po vybratí z boxu nemusíte lyže ani odstátne vybavenie čistiť od nečistôt.

Ako rýchlo s autoboxom?

Maximálna rýchlosť s autoboxom nebýva od výrobcu uvedená. Zákonom platí, že po diaľniciach v Českej republike je maximálna rýchlosť 130 km/h. Z tohto hľadiska je možné odvíjať aj maximálnu rýchlosť a boxom. Viac ako 130 km/h by ste s ním na diaľnici ísť nemali. Aj v susedskej krajine, kde sú diaľnice bez obmedzení, je podľa nemeckých predpisov možné s nákladom ísť maximálne 130 km/h.

Strešné boxy sú však testované na vyššej rýchlosti. 150, 160, ale aj 240 km/h nie je problém. Všetko ale záleží na konkrétnom nosiči. Aj maximálna rýchlosť s boxom na streche sa odvíja od ceny, čím nižšia obstarávacia cena, tým výrobok prešiel iba základnými testami. Cestovanie s boxom na vozidle je nutné pred cestou zvážiť. Nesmie sa zabúdať, že na vozidlo budú potom pôsobiť iné fyzikálne zákony – rýchlosť vetra, odpor a pod.

Sú magnetické nosiče lyží vhodné na bežné používanie?

Magnetické nosiče lyží sú pre bežné a každodenné používanie neprijateľné. Ide o núdzové riešenie krátkodobého charakteru.

Výhodou tohto nosiča je jednoduchá a rýchla montáž, pokiaľ nemáte k dispozícii na prevoz nič vhodnejšieho. Nevýhodou je použitie. Magnetické nosiče nie je možné použiť na strechy z hliníka, carbonu či laminátu. Pri montáži musí byť strecha vozidla úplne čistá, inak by mohlo dôjsť k poškodeniu a poškriabaniu laku. Po použití je nutné nosič zložiť, pretože pri dlhšom používaní by následkom magnetickej hysterzie došlo k poklesu upínacej sily, ktorá by mohla viesť k samovoľnému uvoľneniu nosiča zo strechy. Dôležitým bodom pri montáži nosiča je aj jeho umiestnenie na strechu. Nosič je nutné montovať blízko stredu strechy, inak by mohlo dôjsť k deformácii plechu strechy.

Virtuálna prehliadka predajne v Prahe

Pozrieť