Táto webová stránka používa cookies

Spoločnosť Strešné nosiče BöHM s.r.o. Vás informuje, že tieto stránky využívajú cookies. Podrobnejšie informácie o cookies a spracovaní osobných údajov nájdete v Prehlásenie o ochrane súkromia a používaní tzv. cookies. Žiadame Vás týmto o súhlas s používaním týchto cookies.

Funkčné cookies Tieto cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie webovej stránky a preto ich nie je možné vypnúť.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú sledovať a analyzovať spôsob v systéme Google Analytics 4, akým návštevníci interagujú s našou stránkou. Tieto informácie nám umožňujú vylepšovať obsah a poskytovať lepší užívateľský zážitok.
Marketingové cookies Čítanie a zapisovanie cookies na marketingové účely pre reklamné systémy ako je napr. Google Ads či Sklik. Tieto cookies nám umožňujú sledovať správanie používateľov a merať výkon webu a efektivitu našich reklamných kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňujú prezentovať vám personalizovanú reklamu na základe vašich predchádzajúcich interakcií s našou stránkou v systémoch ako je Google Ads, Sklik.
Využitie osobných dát Touto voľbou nastavíte súhlas s odosielaním a spracovaním vašich osobných údajov spoločnosti Google na účely zacielenia a vyhodnocovania online reklamy a cieleného marketingu.
Infolinka +420 602 692 282
Mobilní vyhledávání
Mobilní košík

Časté otázky a odpovede

Akú nosnosť má nosič?

Nosnosť nosiča býva spravidla podľa výrobcu 50 - 100 kg. Hodnoty sú to nižšie ako nosiče bežne uvezú. Tieto hodnoty sú zámerne podhodnotené vzhľadom na to, že veľa užívateľov nakladá na nosiče o niečo vyššiu váhu ako je výrobcom dovolené, preto musí nosič byť naddimenzovaný. Nosiče z našej produkcie BöHM sú testované na 300 kg, pritom udávaná nosnosť je 50 kg.

Samostatný strešný nosič na aute hučí, nie je to závada?

Všeobecne platí pravidlo: Strešný nosič montovať len na dopravu batožiny a potom zložiť. Ďalšie pravidlo hovorí: Čím dokonalejšia aerodynamika karosérie, tým viac hučí nosič na streche.

Hluk je možné obmedziť už pri vývoji strešného nosiča a je možné dosiahnuť prijateľnejšie spektrum, ako je to napr. pri produkte WingBar od firmy Thule (viď. obr.). Tieto aerodynacké tyče nájdete v našej ponuke na týchto stránkach alebo u nás v kamených predajniach, kde si ich môžete rovno vyskúšať. Napriek tomu Vám ale odporučíme nosiče čas od času demontovať. Hluk je iba prejavom zvýšeného odporu vzduchu, ktorý sa premietne vyššou spotrebou pohonných hmôt. Ďalšie problémy nás potom nesmú prekvapiť:

Nosiče bicyklov - na strechu alebo za auto?

U nosičov bicyklov platí všeobecne, že prepravovaný bicykel má vyššiu hmotnosť ako napríklad prepravované lyže a teda je rozumné na týchto prvkoch nešetriť.

Bicykel pôsobí na nosiče bicyklov ako princíp páky vo fyzikálnych zákonoch, preto je dôležité, aby nosiče boli dostatočne pevné a ďalšia dôležitá časť je aby nosič bicykla a jeho úchyt dobre pasoval na rám prepravovaného bicykla. Rámy kolies majú často rôzne tvary od klasických okrúhlych profilov cez oválne až po lichobežníky. V tomto mieste bývajú najväčšie problémy s uchytením bicyklov k nosičom bicyklov.

Častý problém nehôd býva tiež nepoužitie remienkov, ktoré držia predné a zadné pneumatiky v lyžine nosiča bicykla. Pokiaľ nie sú použité tieto remienky, tak to že drží bicykel za rám veľmi dobre jednoducho nestačí.

Aký nosič je lepší, za auto alebo na strechu?

Z hľadiska menej fyzicky disponovaného používateľa je voľba jasná, za auto. Usadenie kolesa je jednoduchšie a montáž aj demontáž rýchlejšia. K problémom dôjde pokiaľ takto prepravovaný nosič zraní napr. chodcov a je potrebné celú záležitosť uzavrieť s poisťovňou. Razom sa zistí, že pokiaľ koleso presahuje obrys vozidla, porušuje vyhlášku o vonkajšej bezpečnosti vozidiel a ich príslušenstva, čím sa počiatočná výhoda trochu predraží. Zanedbateľné nie je ani riziko čiastočného zakrytia ŠPZ a predpísaného osvetlenia. Ale k odpovedi na otázku v nadpise. Pre štandardný osobný automobil radšej na strechu, pre veľkopriestorové a terénne autá obe riešenia a pre vane a obytné autá nosič na zadok automobilu.

Ako prepravovať lyže?

Lyže je v zásade dôležité prepravovať vždy špičkami dozadu a pokiaľ možno zviazané sklznicami k sebe. Nikdy lyže neprepravujte špičkami dopredu, pretože zahnuté špičky Vám hladko naberajú vzduch podobne ako krídlo pri lietadle a čím vyššou rýchlosťou idete, tým viac sa lyže od seba sklznicami odďaľujú a zle zaistený nosič lyží tak veľké zaťaženie nevydrží a pokojne sa otvorí za jazdy. Následky môžu byť nepríjemné.

Ďalšou veličinou, ktorá pôsobí nepriaznivo na Vaše lyže pri preprave na streche je soľ, prach a ďalšie nečistoty kde trpia predovšetkým sklznice, hrany ktoré môžu reznúť a samozrejme viazanie.

Všetkým týmto nepríjemnostiam sa dá zabrániť tým, že si zaobstaráte strešný box ktorý nie je určený iba na prepravu lyží ale možno sem uskladniť aj paličky, topánky a inú batožinu.

Lyže je možné prepravovať na streche vozidla štyrmi spôsobmi:

1) V magnetických nosičoch lyží, ktoré bývajú spravidla len na dva páry, ale existujú aj na 6 párov lyží.

2) Lyže sa jednoducho naviažu upínacími popruhmi k tyčiam strešného nosiča, ale tu bude pravdepodobne problém s viazaním ktorej sa bude dotýkať strechy a tak nezostane nič iné ako lyže vyrovnať vedľa seba, čo bude problematickejšie a bude treba viac upínacích prvkov.

3) Nosiče lyží upevnené k strešnému nosiču sú takmer najlepším spôsobom prepravy lyží (ak pominieme strešný box)

Je možné kúpiť rôzne typy a veľkosti, ale maximálne na 6 párov lyží, avšak treba brať ohľad na výšku viazania predovšetkým u Freestylových lyží.

Lyže sa pri preprave zopnú sklznicami k sebe a pokiaľ je nízky strešný nosič a tiež nižší nosič lyží môže sa stať že viazanie lyží sa bude dotýkať strechy.

Potom niektorí výrobcovia ponúkajú zvyšovacie podložky, ktoré sa montujú medzi tyče strešného nosiča a nosič lyží, tým vznikne väčší priestor medzi strechou a nehrozí poškodenie plechu strechy.

4) Preprava lyží a ďalšieho vybavenia v strešnom boxe je ideálnym riešením. Lyže sú čisté a uzamknuté v tejto prepravnej schránke a kedykoľvek z boxu čokoľvek vyberáte nemusíte tento predmet čistiť od snehu a ďalších nečistôt.

Ako rýchlo s autoboxom?

Žiadny výrobca autoboxov neudáva ako rýchlo sa dá ísť s autoboxom. Pokiaľ by ste na tento údaj narazili, tak na autoboxe bude uvedené maximálne 130 km/h. Tento údaj je rozumný, dokonca podľa nemeckých predpisov sa nesmie s nákladom na streche ísť viac ako 130 km/h, hoci rýchlosť na nemeckej diaľnici býva neobmedzená. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že do 150 – 160 km/h je možné s boxom ísť. Boxy Thule Spirit sa testovali na BMW 3-sérii Touring a Porsche Cayenne pri rýchlosti 240 km/h a taktiež bez poškodenia vydržali. Každý výrobca testuje výrobky na niekoľkonásobne vyššie požiadavky, než pri používaní výrobku požaduje zákazník. Platí tu, že čím nižšia obstarávacia cena, tým skôr výrobok neprešiel testami tak, ako by mal. Pokiaľ chcete s boxom ísť rýchlejšie, musíte brať do úvahy fyzikálne zákony ako napríklad rýchlosť vetra, ako je box namontovaný k nosiču, koľko je predsadený nad čelným oknom a tiež či váš strešný nosič box udrží pri vyšších rýchlostiach. Pri testovaní sme namerali vztlak 200 kg pri rýchlosti 160 km/h, ktorý pôsobí na nosič a odľahčuje prednú nápravu čím sa mení jazdná stabilita vozidla vo vyšších rýchlostiach.

Magnetické nosiče lyží, áno alebo nie?

Podľa nášho názoru ide o núdzové, krátkodobé riešenie na jednorazovú prepravu lyží.

Výhody:

Nevýhody:

Virtuálna prehliadka predajne v Prahe

Pozrieť